5 Nawyków, Przez Które Nie Możesz Schudnąć

Złe nawyki żywieniowe są jednym z głównych powodów, dlaczego tak wiele osób cierpi na nadwagę. Niestety ale w wielu przypadkach niezależnie od tego jak bardzo ktoś chce schudnąć to poniesie porażkę, bo wciąż kultywuje złe nawyki żywieniowe.

Znam osoby, które pomimo ćwiczeń fizycznych i w miarę dobrej diety, wciąż nie potrafią schudnąć, właśnie przez to, że cały czas popełniają te same błędy.

Dlatego też postanowiłem dzisiaj dać Ci kilka prostych rad, które z pewnością pomogą Ci w zwalczaniu tuczących nawyków. Zastosuj się do tych rad, bo nie tylko są bardzo proste, ale dlatego też, że pozwolą Ci schudnąć.
Nawyk 1: Wieczorne przekąski to zły nawyk?

Na pewno wiele razy obiło Ci się o ucho, że „nie wolno jeść po 18” jeśli chce się schudnąć. Owszem jest w tym stwierdzeniu wiele prawdy. Jednak jeśli pojedziesz np. do Hiszpanii to dowiesz się, tam najwięcej je się właśnie po 18-20, a mimo wszystko ze świecą szukać tam ludzi otyłych. Jak to więc możliwe?

Widzisz największy problem w jedzeniu wieczorami jest to, co jesz, a nie, o której godzinie jesz. Nic się nie stanie, jeśli zjesz marchewkę przed snem. Ale jeśli zaczniesz jeść kotlety z frytkami na kolację, to Twój układ trawienny dostanie nadgodziny.

Jeśli masz już coś zjeść przed snem, bo nie możesz wytrzymać, to postaraj się, żeby to było coś lekkostrawnego. Warzywa owoce nadają się do tego idealnie. Jednak nawet z nimi nie możesz przesadzać. Wciąż 3 jabłka to duża ilość kalorii, mimo że są to zdrowe owoce.
Nawyk 2: Nuda i stres

Czasami o wiele łatwiej nam podjadać kiedy się nudzimy. Co innego kiedy siedzimy przed telewizorem bez sensu, przerzucając kanały aż w końcu niby “zachce” nam się jeść. Co innego, kiedy zajmujesz się czymś ważnym i absorbującym. Albo jeszcze lepiej. Ilu z nas zachciewa się jeść, kiedy poświęcamy się swojej pasji. Przykładowo lubisz szydełkować albo sklejać modele. Takie hobby uspokaja Cię i relaksuje i jestem pewien, że nie pobudza Twojego apetytu.

Znajdź sobie jakieś hobby, które Cię relaksuje i uspokaja. Dzięki temu nie tylko będziesz mieć przyjemne zajęcie, ale również odstresujesz się. Jest to ogromnie ważne, ponieważ bardzo dużo ludzi, zajada stres, co jest kolejnym tuczącym nawykiem.

Zawsze staraj się mieć, co robić. To pozwoli Ci mniej myśleć o jedzeniu i na pewno ograniczy okazje do podjadania.
Nawyk 3: Jedzenie na sportowo

Wiele osób (w tym i ja) nieświadomie traktuje jedzenie jak dyscyplinę sportową. Jemy za dużo za szybko zupełnie jakbyśmy chcieli pobić jakiś rekord albo ktoś nam mierzył czas.
Nakładanie sobie „górki” jedzenia podczas posiłku zawsze jest złym pomysłem. Dużo lepiej zrobisz, jeśli z góry ustalisz sobie mniejsze porcje, niż potem przy posiłku powstrzymywać się przed zjedzeniem całego talerza, który ktoś Ci nałoży.

Czasami wystarczy już, że użyjesz mniejszego talerza, na którym po prostu nie zmieści się tak dużo jedzenia, a już znacznie ograniczysz to, co jesz. Po prostu wytworzy się „iluzja”, że zjadasz aż cały talerz jedzenia i Twój mózg da się oszukać.

Bardzo ważne jest również, aby się nie spieszyć. Daj swojemu umysłowi czas na zarejestrowanie i zrozumienie, że jesz. Zwykle mózg dopiero po 10 albo nawet 20 minutach odbiera sygnały od żołądka, że jest już pełny, więc daj mu ten czas. Jedz wolniej!.
Nawyk 4: Nie kombinowanie z jedzeniem

Odpowiednia kombinacje różnych składników pokarmowych są ogromnie ważne nie tylko do tego, żeby schudnąć, ale też żeby zdrowo żyć i mieć więcej energii. Dlatego kombinuj z jedzeniem!
O czym myślę pisząc „kombinuj z jedzeniem”? Chodzi mi o to, że Twój organizm potrzebuje zarówno tłuszczów, węglowodanów i białek, żeby prawidłowo funkcjonował.

Nie możesz nie kombinować. Przykładowo nie jest dobrze jeść węglowodanów wraz z owocami. Dlaczego? Dlatego, że taka mieszanka trudniej się trawi. Tak samo trzymaj się z daleka od węglowodanów i cukrów (np. drożdżówki, słodkie rogaliki, ciasta) ponieważ po ich zjedzeniu do krwi dostaje się zbyt dużo cukru i organizm szaleje. Przez taki jednorazowy zastrzyk cukru organizm głupieje i znowu robi się głodny.
Nawyk 5: Odchudzanie

Czasami odchudzanie albo zbyt dużo obowiązków powoduje, że opuszczamy posiłki. Po prostu nie mamy na nie czasu. Problem w tym, że właśnie przez opuszczanie posiłków nasze ciało zaczyna gromadzić tłuszcz i zatrzymywać wodę.

Każdego dnia w pracy upewnij się, że masz czas i zjesz zdrowy posiłek. Przykłady takich posiłków, które idealnie nadają się na drugie śniadanie do pracy znajdziesz tutaj.
– 7 Przepisów Na Drugie Śniadanie Poniżej 400 Kalorii

– 9 Pomysłów Na Śniadanie

Jedzenie drugiego śniadania w pracy pozwoli Ci nie doczuwać głodu, przez co ciało nie będzie gromadzić tłuszczu na zapas, ale spalać na bieżąco nowe kalorie. Oprócz tego dodatkowy posiłek pozwoli Ci utrzymać przyspieszony metabolizm, dzięki czemu szybciej będziesz spalać tłuszcz.

Więcej informacji:

varicolen ceneo I moctivin co to jest I opinie o bioxyn I ravestin skład

admin Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *