9 Sposobów, Aby Ćwiczenia Na Schudnięcie Były Przyjemniejsze

Sądzę, że jedną z największych przeciwności, które musisz przezwyciężyć, jeśli chcesz schudnąć, jest polubieni tzw. ćwiczeń na schudnięcie. Dla większości ludzi już samo słowo „ćwiczenia fizyczne” kojarzy się z męczarnią albo nawet z torturami.

Prawda jest jednak taka, że jeśli tylko włożysz w to trochę wysiłku i skorzystasz z poniższych rad, to jestem pewien, że nawet najbardziej leniwa osoba polubi ćwiczenia. Kto wie może nawet ćwiczenie stanie się Twoim hobby.

Oto dziewięć sposobów, jak sprawić, aby ćwiczenia na schudnięcie były przyjemne.
1. Wybierz ćwiczenie, które lubisz

Być może nie lubisz ćwiczeń fizycznych, bo oznaczają one dla Ciebie zmuszanie się do robienia czegoś, czego nie lubisz. Może nie cierpisz podnosić ciężarów i siłowni albo nudzi Cię bieganie. Jeśli to jest przyczyną dlaczego nie ćwiczysz, to czas pomyśleć nad innymi ćwiczeniami, które po prostu bardziej polubisz. Nie lubisz biegania, to może zastąp je:

– Tańczeniem
– Pływaniem
– Jeżdżeniem na rowerze

Wybór jest wręcz nieograniczony. Każde ćwiczenie czy to bardziej siłowe, rozciągające czy aerobowe ma jakaś alternatywę. Nie bój się spróbować. Jeśli tracisz motywację do ćwiczenia i czujesz, że coraz mniej to Ci się podoba, to spróbuj czegoś nowego. Możesz się zdziwić jak dużą różnice poczujesz i ile chęci znowu nabierzesz, żeby ćwiczyć.
2. Baw się

Ćwiczenia fizyczne mogą być bardzo fajne, jeśli traktujesz je jako zabawę, a nie żmudną konieczność. W naszych czasach powstały dziesiątki różnych urządzeń i technik, które mają sprawić, że ćwiczenie jest przyjemne.

Chociażby Wii Fitness, specjalny dodatek do konsoli Nintendo Wii, może być idealnym wyborem dla kogoś kto nie lubi ćwiczyć. Rzuć okiem na filmik, który wyjaśnia jak to działa:

Jeśli lubisz spokojniejsze klimaty i relaks, to świetnie nadaje się do tego joga. Nie tylko wzmocni i wysmukli Twoje ciało, ale jeszcze zrelaksuje Cię i odpręży. Cotygodniowa wizyta na sesji jogi stanie się nie tylko możliwością spalenia zbędnych kalorii, ale również przyjemnością. A może jeszcze inaczej, może lubisz tańczyć? Nic prostszego niż zapisać się na kurs tańca. Gwarantuję Ci, że trening będzie nie tylko przyjemny, ale jeszcze spalisz na nim sporo kalorii.

Jeśli lubisz jakikolwiek sport zespołowy, to nie ma nic prostszego niż zacząć go uprawić. Dowiedz się od znajomych, gdzie można grać w piłkę albo nawet samemu zorganizuj ekipę z pracy. Zobaczysz, że łączenie przyjemnego z pożytecznym, będzie doskonałym sposobem na polubienie ćwiczeń.
3. Skup się na korzyściach

Kiedy myślisz o ćwiczeniach, co przychodzi Ci najpierw na myśl? Pot, wysiłek i czas spędzony na ćwiczeniach, kiedy można by odpoczywać po pracy? A może rozczarowanie, że po miesiącu treningu nie wyglądasz jak grecki posąg?

Czas zmienić strategię myślenia. Zacznij myśleć długoterminowo, bo właśnie takie rezultaty zobaczysz ćwicząc. Nie ma się co oszukiwać. Rezultaty ćwiczenia nie pojawią się za tydzień, ani nawet za miesiąc. Trzeba będzie na nie czekać może i nawet trzy miesiące (w zależności od Twojej sytuacji), jednak prędzej czy później one się pojawią.

Pomyśl tylko o tych wszystkich przyszłych korzyściach:

– Lepsze zdrowie
– Szczuplejsza sylwetka
– Zwiększona atrakcyjność
– Możliwość noszenia tego, co się chce, a nie tego co pasuje
– Lepsze samopoczucie
– Większe zainteresowanie płci przeciwnej
– Łatwiejsze życie

Innymi słowy długoterminowe rezultaty, powinny Ci przysłonić problemy związane z ćwiczeniem. Czym jest trochę potu i godzina spędzona na rowerku stacjonarnym, kiedy na centymetrze i wadze zobaczysz upragnione cyfry? Czym jest cały ten wysiłek, kiedy zobaczysz, że płeć przeciwna zaczyna się za tobą oglądać?
4. Nie komplikuj sobie życia

Jeśli nie lubisz ćwiczyć, bo żeby robić to skutecznie trzeba przestrzegać pewnych reguł (ilości powtórzeń, czas ćwiczenia itp.), to spróbuj czegoś co jest mniej skomplikowane. Chyba najprostszym ćwiczeniem na schudnięcie jest jeżdżenie na rowerku stacjonarnym. Oprócz tego, że powinno utrzymać się odpowiednie tępo nie trzeba o niczym pamiętać. Nie musisz pytać się trenera czy dobrze ćwiczysz, nie musisz mieć drogiego sprzętu, nie musisz dojeżdżać na siłownie. Po prostu jedziesz i w miedzy czasie możesz oglądać film albo nawet czytać. Proste!

Oczywiście są też inne alternatywy, jeśli nie lubisz skomplikowanych ćwiczeń. Chociażby na tym blogu przedstawiam wiele różnych ćwiczeń na chudnięcie, które można prosto i przyjemnie wykonywać w domu bez używania specjalistycznego sprzętu itd.
5. Nie popadaj w rutynę

Wyobraź to sobie. Znowu trzeba jeździć na tym rowerku stacjonarnym. Znowu trzeba będzie przez 35 minut kręcić pedałami bez sensu. A przecież człowiek jest zmęczony, w telewizji leci fajny film i w ogóle nic mi się nie chce.

Któż z nas nie zna tego scenariusza? Z czasem człowiek traci motywację do ćwiczenia. No bo w końcu ile razy można robić to samo? Przecież normalne jest, że po czasie się to człowiekowi znudzi.

Popadanie w „ćwiczeniową” rutynę jest szkodliwe także z innego powodu. Otóż nasze mięśnie przyczajają się do konkretnego wysiłku. Jeśli cały czas przy tym samym tempie i tą samą trasą, będziesz jeździć rowerem to po czasie taka jazda przestanie mieć większy wpływ na Twój organizm. Po prostu ciało i mięśnie przyzwyczają się do wysiłku, a organizm przestanie spalać tak dużo kalorii.

Dlatego tez tak ważne jest, aby nie tylko urozmaicać sobie trening (inne ćwiczenia, inna trasa do biegania itp.), ale również zwiększać jego intensywność. Załóż sobie np. że co miesiąc zwiększasz intensywność ćwiczenia o 10% albo i więcej.
6. Zmień miejsce

Jeśli nudzi Cię ciągłe ćwiczenie, to może trzeba pomyśleć o zmianie miejsca? Czasami człowiek potrzebuje zmiany środowiska. Jak dotąd ciągle ćwiczysz w domu? No to może czas odwiedzić siłownie albo zmienić zestaw ćwiczeń? Jeśli cały za jeździsz tą samą trasą na rowerze albo biegasz tą samą drogą, to może czas skręcić w innym kierunku.
7. Ćwicz z kimś

Jeśli lubisz towarzystwo innych ludzi, to żeby bardziej polubić ćwiczenia na schudnięcie, polecam Ci ćwiczyć z kimś. W każdym mieście są kluby jogi, gimnastyczne albo siłownia. Na pewno też ktoś z Twoich znajomych chce, zrzucić zbędne kilogramy i chętnie przyłączy się do Ciebie. Zawsze to razem raźniej i więcej motywacji do działania, niż gdyby trzeba było męczyć się samemu.
8. Audio i video wspomaganie

Nudzi Cię bieganie albo jeżdżenie na rowerze przez 40 minut? Czemu by sobie tego nie urozmaicić? Włącz ulubioną muzykę albo taką, która daje „Powera”, a jestem przekonany, że przyjemniej będzie Ci wykonywać ćwiczenia. Dodatkowo jeszcze rytmiczna energetyczna muzyka zmotywuje Cię do działania, doda energii i wprawi w odpowiedni nastrój.

Jeśli ćwiczysz w domu, to możesz nawet włączyć sobie telewizję albo coś na laptopie. Niezależnie co by to było czy muzyka czy film staraj sobie urozmaicić niekiedy nudną rutynę ćwiczeń.

admin Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *