9 Sposobów, Żeby Każdy Posiłek Pomagał Ci Schudnąć

Któż z nas nie chciałby znać, jakiegoś magicznego sposobu, dzięki któremu mógłby “niczym za dotknięciem magicznej różdżki” usuwać kalorie z tego co je. Problem w tym, że taki magiczny sposób nie istnieje i nigdy nie będzie istniał.

Nie ma sztuczek i dróg na skróty, jeśli chodzi o odchudzanie. Istnieją jednak sprytne sposoby i techniki, które pozwolą Ci ograniczyć ilość tego, co jesz i czego nie powinno się jeść (chodzi mi o te wszystkie kaloryczne przekąski itp.).

Oto przed tobą lista dziewięciu prostych, ale bardzo skutecznych sposobów, co zrobić, żeby każdy posiłek pomagał schudnąć, a nie przyczyniał się do tycia. Zobaczyć, że te rady pozwolą Ci powolutku, ale odczuwalnie, zmienić swoje nawyki żywieniowe, a dzięki temu chudnąć.
1. Nie opuszczaj

Jedna z ulubionych taktyk tych wszystkich ludzi, którzy całe życie się odchudzają i nie mogą schudnąć. Opuszczanie posiłków, wciąż wielu ludziom wydaje się jako dobra taktyka odchudzania. W końcu, jeśli opuścimy posiłek np. śniadanie, to w rezultacie mniej zjemy w ciągu dnia i schudniemy, prawda?

Nie prawda. W rzeczywistości opuszczając posiłek ( a w szczególności śniadanie) wyrządzamy krzywdę swojemu metabolizmowi i sprawiamy, że zamiast spalać przyjmowane kalorie, ten magazynuje je. Dlaczego tak się dzieje? Dlatego, że organizm, kiedy czuje głód, przestawia się na tryb przetrwania, czyli magazynowania kalorii w postaci tłuszczu na całym ciele. Jeśli chcesz uniknąć dodatkowego tłuszczu, to najlepiej jedz więcej niż trzy posiłki dziennie. Dzięki temu, nigdy nie będziesz zbyt długo czuć głodu.
2. Jedz wolniej

Wiadomo, że jeśli robimy coś szybko, to o wiele łatwiej jest nam się pomylić albo o czymś zapomnieć. Nie inaczej jest w przypadku jedzenia. Jeśli jedząc posiłek spieszysz się, myślisz o czymś innym, to nie zdziw się, że po dwóch godzinach znowu, chce Ci się jeść. Przez Twój pośpiech organizm nie miał czasu zauważyć, ile było jedzenia.

Kiedy jesz posiłek, postaraj się na nim skupić. Nie jedz przy telewizorze albo czytając gazetę. To dodatkowo może sprawić, że zjesz więcej niż potrzebujesz. Mózg będzie skupiony, na czym innym i nie wyśle sygnałów, że brzuch jest pełen.
3. Pij przed i w trakcie posiłku

Dobrym nawykiem, który warto jest przyjąć przed każdym posiłkiem, jest picie dużej szklanki wody. Czasami w wyniku zabiegania, przygotowywania posiłku itp. mylimy głód z pragnieniem. Dlatego dobrze jest wypić solidną ilość wody, żeby te pragnienie ugasić. Dzięki temu mniej będzie nam się chciało jeść, a dodatkowo jeszcze pita woda, wypełni Ci żołądek i sprawi, że szybciej będzie pełen.
4. Kontroluj porcje

O ile nie masz w oczach miernika kalorii, trudno Ci będzie zjeść dokładnie tyle z porcji kurczaka, aby nie przesadzić. No właśnie. Skąd masz wiedzieć ile z porcji jedzenia, jest za dużo, a ile za mało? Skąd masz wiedzieć czy kolejna łyżka sałatki, to już za dużo, czy w sam raz?

Odpowiedź jest bardzo prosta. Naucz się oceniać na oko porcje odpowiednie dla Ciebie. Następnym razem, kiedy będziesz przygotowywać posiłek, załóż sobie, że możesz zjeść tyle kurczaka ile odpowiada wielkości talii kart. Ziemniaków ryżu powinno być tyle, co dwie Twoje pięści, a sałatki tyle ile się zmieści na otwartej dłoni.

Oczywiście najlepiej będzie, jeśli wcześniej jednorazowo dokładnie zważysz takie porcje i obliczysz sobie ile to kalorii. Raz zmierzone i zważone, pozwolą Ci zapamiętać i w prosty sposób oceniać, ile możesz jeść.
5. Koloruj talerz

Im więcej kolorów masz na talerzu tym lepiej. Dlaczego? Ano dlatego, że zwykle warzywa mają różne kolory (od żółtego przez zielony i czerwony) a mięsa przeważnie są takie same (brązowe). Prosty więc wniosek, że im większa różnorodność kolorów na talerzu, tym bardziej urozmaicona, zdrowa dieta i więcej małokalorycznych warzyw na nim.
6. Odpuść sobie dodatki

Jednym z najbardziej kalorycznych dodatków do różnego rodzaju jedzenia jest majonez. Czy można go wyeliminować z sałatek i innych potraw? Można, ale można też zastąpić go wersją „light”, która jest dużo mniej kaloryczna.

Tak samo może być ze śmietaną do sosów i zup. W wielu przypadkach, można ją zastąpić zdrowszym i mniej kalorycznym jogurtem.
7. Dopieprz sobie!

Jak powinno się doprawiać posiłki, żeby zjeść mniej? Ostro. Tak dobrze czytasz. Żeby zjeść mniej należy ostro doprawiać jedzenie. Nie dlatego żeby nie dało się tego zjeść, ale dlatego, że ostre jedzenie przyspiesza metabolizm, a pobudzona układ pokarmowy. Ten z kolei szybciej sygnalizuje nam, że jesteśmy syci.
8. Przerzuć się na produkty pełnoziarniste

Chcesz w jak najprostszy sposób odżywiać się zdrowiej? Wystarczy, że zastąpisz wszelkiego rodzaju pieczywo z białej mąki pszennej na te z mąki pełnoziarnistej. Chleb, mąka, makaron, każdy z tych popularnych produktów na naszym stole, możesz zastąpić jego pełnoziarnistym odpowiednikiem. Jest zdrowszy, ma mniej kalorii i dodatkowo jeszcze wspomaga prace układu pokarmowego.
9. Unikaj napojów gazowanych

Wspomniałem o tym już wiele razy, ale zrobię to po raz kolejny. Wszelkiego rodzaju napoje gazowane to czysty i bardzo kaloryczny eliksir z cukru. Gasi on pragnienie tylko na krótką chwilę. Dodatkowo jeszcze igra z Twoim organizmem, bo takie ilości cukru, niebezpiecznie wysoko podnoszą poziom cukru we krwi i sprawiają, że organizm zaczyna wariować.

admin Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *